Een van de leuke dingen aan mijn werk vind ik dat iedereen op z’n eigen manier reageert op Kunst. Vooral op open dagen zie ik dat goed. De een komt binnen, kijkt, vat vlam en zegt: “Dat hoort bij mij, die is van mij”, de ander kijkt en kijkt. Vaak komt die terug als hij of zij beseft dat ze er echt blij van wordt als ze het beeld in hun dagelijkse leefomgeving zal hebben. Het is ook een groot verschil of mensen gewend zijn aan Kunst. Als dat niet zo is blijft dat een onbekend fenomeen en hebben ze geen idee hoeveel plezier het ze kan brengen. Als mensen op mijn website kijken zie ik (helaas) niet welk kunstwerk ze mooi vinden. De verrassing is dan ook des te groter als iemand iets via de website koopt. Zo werd ik zomaar verrast door Ellen de Lange-Ros. Bij haar volgde ik een opleiding over de onlinewereld. In haar cursus “Groeisprong” liet ze mij heel anders naar mijn werk kijken. Het was leuk te merken dat ze op mijn website was gaan kijken wat haar aansprak en daarom ook heeft gekocht. Ze heeft een mooi testimonial voor me geschreven. Hieronder kun je haar verhaal lezen.
Al toen je startte met GroeiSprong vond ik de ‘Grote liefde’ direct geweldig. Elke keer wist ik zeker ‘die ga ik ooit kopen’ maar het was er het moment nog niet voor. Nu hoorde ik je TED-talk, klikte ik weer wat rond op je site en wist ik zeker: nu moet ik het hebben! Waar staat het werk voor mij voor? Vooral voor de grote liefde in mijn werk. Met mijn boek ‘Een zaak van fans’ gaat het daar eigenlijk ook over: voor welke klanten voel jij liefde en welke klanten voelen die liefde van jou? Voor welke klanten ben je veel waard, en hoe bouw je met online media een oprecht liefdevolle band met mensen op? Dat is waar mijn werk en boek over gaan. Daarnaast vind ik het geweldig dat jij één van de eerste lezers was van ‘Een zaak van fans’ die destijds via het boek met me in contact kwam. Je had zelf al heel veel uit het boek geïmplementeerd, kwam als kunstenaar bij mijn ééndaagse event en ging zelfs het programma doen. En nu heb jij een geweldige site en nieuwsbrief, en sta je dat op TEDx te vertellen, hoe de online media jouw helpt om echte connecties op te bouwen met jouw fans. Kortom: hoe jij ook weer je ‘kunst-liefdes’ en ‘bedrijfsliefdes’ vindt via je online media. En dat is allemaal begonnen met het lezen van dat ene boekje, dat ik ooit uit liefde voor mijn vak ben gaan schrijven. Het afgelopen jaar was in mijn bedrijf een superjaar en met name de afgelopen maanden ben ik super hard gegroeid. Ik ben nooit van het geld over de balk smijten, maar dit succes wil ik vieren én zichtbaar maken voor mezelf.
De aanschaf van jouw ‘Grote liefde’ past daar helemaal bij. Het symboliseert voor mij de geweldige grote liefde die iedereen in zijn bedrijf zou moeten hebben. De liefde die ik graag met mijn bedrijf, boeken, webinars en alles wil uitdragen. Dat is wat ik mensen wil leren: dat je werk en je grote liefde samen kunnen gaan. Samen moeten gaan. Je werk kan iets zijn dat je volledig uit liefde gaat doen. Zowel ‘Een zaak van fans’ als ‘Een zaak van zacht werken’ gaan daar over.
Het beeld krijgt een plekje bij mijn werktafel, zodat ik het dagelijks zie als ik achter mijn computer zit of een webinar geef. Om me te herinneren aan de essentie van mijn werk: alles doen uit een grote liefde, voor je vak en je fans. Ha, dat had je vast nooit gedacht dat dit beeld voor mij op deze manier zoveel betekenis heeft. Groeten Ellen
Heb jij een stille liefde voor een Kunstwerk ontwikkeld? Laat het me weten! Wil je het eerste boek van Ellen de Lange-Ros ook eens lezen? Klik dan hier om de eerste hoofdstukken gratis te kunnen downloaden.
Zoek je een kunstwerk, bijvoorbeeld om iets te vieren of te gedenken, dan is dit misschien iets voor jou: de gratis KUNSTKIEZER
Anja van Rijen
Kunst Speciaal voor jou